We hebben vorige rit gemerkt dat op een lage bandenspanning het gemakkelijker 4×4 rijden is. Daarom hebben we besloten dat we een mobiele compressor mee gaan nemen. Na wat zoeken hebben we toch gekozen voor een vaste. De keuze is gevallen op een ARB DA4190. Compleet geleverd met schakelaar, relais, zekering en kabelboom. De kabelboom gaan we echter niet gebruiken omdat deze gemaakt is voor een compressor in het motorcompartiment, wij gaan de compressor achterin monteren.
De compressor trekt behoorlijk wat vermogen dat is er van de accu een 6mm² draad getrokken naar het relais. Door alle aanpassingen groeit hier inmiddels ook al een leuk kabelboomje.
Bij het relais van de LED-balk is het meegeleverde relais voor de compressor geschroefd en een flinke zekering, goed om een vooruit ziende blik te hebben 😉
Natuurlijk moet deze ook bediend worden. We hebben in het knoppencluster in de middenconsole ook nog 1 positie vrij. Inmiddels weten dat de knoppen voor een Defender passen, dus ook deze bij Bearmach besteld. Ook de met de compressor meegeleverde bedieningsschakelaar gaan we niet gebruiken.
De nieuwe knop in het dashbord gemonteerd
Positie compressor
en tot slot, de aansluiting in het interieur.
Zo, wij kunnen onze bandjes oppompen.
94il2i
z3vjfe
y0wuit
otpgot
cab42x
u2kusy
40p9k6
6w8g2h
ojqu3p
f58257
4krslp