HSR 4×4 Umbrië 2018

Donderdag 13 september 2018

We starten de reis in Deurne en zijn op ons gemak naar Zuid Duitsland gereden. Het is wat druilerig weer en niet erg warm. Onderweg nog een paar herinneringen opgehaald van vakanties lang geleden. Zo rond de middag komen we aan in Waldstetten.

Vrijdag 14 september 2018

Rustig ontbeten en de reis naar Umbrië vervolgd met als doel ergens in Noord-Italie een tussenstop te vinden. Omdat we onszelf wat extra tijd hebben gegeven mogen de bergpassen zoals de Timmelsjoch niet ontbreken. We stoppen bij het Gardameer, in Lasize.

Zaterdag 15 september 2018

Dit is eigenlijk dag 0 van de HSR-reis. Onderweg kunnen we de anderen mooi volgen via iets nieuws in Whatsapp. Iedereen kan zijn locatie live delen. Je hebt er niets aan, maar toch hartstikke leuk en je wil het weten.

We komen aan bij het startadres : Het prachtige en luxe Locando Paradiso in de buurt van Perugia. Het is inmiddels lekker warm dus maken we dankbaar gebruik van het fantastische zwembad.

Langzaam maar zeker druppelen de mede avonturiers binnen. We hebben ze natuurlijk al wel eerder gezien bij de ontmoetingsmiddag, maar nu is het echt.

We hebben dropjes meegenomen voor onze Nederlandse/Italiaanse gastvrouw Carla en ontmoeten onze Italiaanse gids Andrea.

Nadat we heerlijk gegeten hebben en nog maar eens een drankje hebben gedaan zoeken we ons bed op, uitkijkend naar de eerste off-road dag.

zondag 16 september 2018

We gaan op weg naar Assisi dat we aandoen met een bezoekje, het is immers zondag.

Nadat we de stad verlaten hebben gaan we op pad. We komen ook nog wat wildlife tegen.

En dan begint het serieuze werk. En o ja, als je schrik hebt van een krasje op je auto…. NIET meedoen.

Harrie geeft ons de uitdaging om het pad van een waterstroom omhoog te rijden. Hier is door het water een diepe geul getrokken. Ik kan je zeggen: Een beste uitdaging als je hiermee start zonder ervaring. Ik moet duidelijk leren wat rustiger aan te doen.

maandag 17 september 2018

Deze dag start met smalle paden waar twee erg lastige bochten in zitten. De eerste kan met veel begeleiding van de navigator gewoon naar beneden genomen worden. De tweede is zo scherp dat je achteruit moet insteken en dus achteruit rijden tot de volgen hoek. Zonder begeleiding onmogelijk. Maar voordat wij aan de beurt zijn toch nog even de lier gebruikt om Remco met zijn witte Defender uit een gaatje te trekken.

Lunch doen we dit keer in het veld, heerlijke worstjes op de BBQ. Tijdens de lunch is er tijd voor iedereen om zijn beroemde “off-road-benen” te showen.

Na de lunch wordt er nog een dansje gedaan en kunnen we weer verder. De route gaat een tijdje door een droge rivierbedding, erg indrukwekkend.

s avonds na het eten kan Onno zich niet meer inhouden: Hij MOET iets knippen.

dinsdag 18 september 2018

Het avontuur gaat verder. We komen gelukkig, ondanks de erg droge periode, toch nog een waterpassage tegen. Ook moet er nog gezaagd en gehakt worden omdat het pad versperd wordt door een omgevallen boom.

woensdag 19 september 2018

Deze dag krijgen we een routeboek mee en gaan we op eigen gelegenheid rijden volgens het bolletje-pijltje systeem. Gelukkig kennen we dit vrij goed van de Alfa Romeo ritten.

Uiteindelijk kwamen we iedereen toch weer tegen op een eenzame heuveltop.

En nog even een echt Italiaans sfeerplaatje met cipressen.

donderdag 20 september 2018

Dit is toch wel de meest uitdagende dag geweest. Harrie waarschuwde bij de start al dat het pittig zou gaan worden. Nou daar was geen woord van gelogen. Onderaan de heuvel was de boodschap: Hier gaan we omhoog, en dat was me een partij steil. We werden met klem geadviseerd om eerst te voet maar eens te gaan verkennen, omhooglopen was al bijna onmogelijk. Gelukkig hebben we er een filmpje van.

En daar waar je omhoog gaat moet je ook naar beneden.

Natuurlijk rijden we allebei, ook de moeilijke stukken.

We logeren in een hotel in Perugia. Het is niet het beste hotel, maar wel eentje waar we al die grote bakken kunnen parkeren, en dat midden in de stad! We krijgen van Carla een rondleiding door de ondergrondse stad en gaan daarna in de nieuwe oude stad pizza eten.

vrijdag 21 september 2018

We starten in Pergia en dat gaf dit mooie plaatje.

We eindigen de dag en ook de toer op ons standpunt waar we bij het kampvuur allemaal een presentje en een boodschap van Harrie krijgen.

zaterdag 22 september 2018

De toer is formeel voorbij en we starten de terugreis. Deze gaat voorspoedig, maar ook rustig aan. Eerst rijden we met een aantal samen, maar dat wordt al gaande de rit minder. We stoppen ergens in Zuid Duitsland net voorbij Oostenrijk.

zondag 23 september 2018

De “last leg” van het avontuur is de weg van Duitsland naar Nederland en ook het weer weet dat het voorbij is.

Rest ons nog om iedereen te bedanken voor een onvergetelijke ervaring. Wordt vervolgd in de Pyreneeën.